неделя, 20 декември 2009 г.

Пълнозърнести сладки със сушени плодове

 Вчера завърших и останалите два вида от поредицата коледни сладки . Набелязала си бях доста неща, но тъй като днес по традиция не трябва да се работи , с приготовленията  ще продължа утре ......




 Необходими продукти:


1 пак краве масло(меко)
1/2 ч.ч. кафява захар
1 яйце
1 ч.л. настъргана портокалова кора
2 с.л. царевично нишесте
1/2 ч.ч. фини овесени ядки
1/2 ч.ч. бяло брашно
1 ч.л. бакпулвер
2 с.л. белени слънчогледови семки
4 с.л. нарязани сушени плодове


 
  

Приготовление:

Разбива се маслото с захарта на крем. Добавят се портокаловата кора и яйцето.
 Смесват се двата вида брашно, овесените ядки, сушените плодове и семките. При мен сушените плодове бяха, ябълки, сини сливи и стафиди.
   Прибавя се  брашнената смес и всичко се разбърква с лъжица (без да се меси).
   С помощта на лъжица се загребва от сместа и се слагат върху хартия за печене на разстояние 5 см една от друга. Не се оформят много добре , за да останат леко рошави.
 Пекат се 10-12 мин. във фурна загрята до 190°С. Трябва да се внимава, защото много бързо прегарят.
Когато изстинат добре, се подреждат на поднос.  Могат да се гарнират с разтопен шоколад.

5 коментара:

Dani каза...

Ванечка,прекрасни сладки си направила.Спорен ден :)Аз вече преминавам на по-солена вълна:)

di_ani каза...

Ваня,
чудесна идея за по-лек вариант на коледни сладки.
Имаш коледен подрък при мен.
Весели празници, Диана

Vania каза...

Дани , благодаря :))) Сега ще те прегледам, какво си измайсторила :)))))

Дидка, наистина са по леки , тези пълнозърнестите. Но интересното беше, че големият ми син ги хареса най-много от всички, дори и от шоколадовите трюфели, заради вкуса на портокал в тях. За разлика от малкия, който си хареса трюфелите :)))

Еoc каза...

Много са ми по вкуса, ще ги направя съвсем скоро :)

Vania каза...

Радвам се, Зори и се надявам да ти харесат :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails